Vad är en Convention Bureau?

Vad är en Convention Bureau?

En Convention Bureau är en icke vinstdrivande organisation som kostnadsfritt och neutralt stöttar den som vill arrangera ett möte i den region man är verksam i.

En Convention Bureau arbetar för att finna, stimulera och stödja personer eller organisationer som kan och vill åta sig värdskapet för ett kommande möte eller event.

En Convention Bureaus huvuduppgift är att utgöra en viktig partner för kommuner, regioner, universitet, högskolor samt andra organisationer och myndigheter i deras långsiktiga arbete med att utveckla sin verksamhet och destinationen som helhet.

Se vilka Convention Bureaus som ingår i nätverket »

Aktuellt

Effekterna av möten

Effekterna av ett möte är många och lever kvar länge. Nya samarbeten, kunskapsspridning, ökad turism och ett stärkt platsvarumärke är några. Är du opinionsbildare, värd

Läs mer »

Årets kongressrapport

Möten som kongresser och konferenser utgör en betydande del av svensk besöksnäring. Exakt hur stor mötesindustrin är i Sverige finns det i dagsläget inget statistiskt

Läs mer »