Vad är en Convention Bureau?

En Convention Bureau är en icke vinstdrivande organisation som kostnadsfritt och neutralt stöttar den som vill arrangera ett möte i den region man är verksam i.
En Convention Bureau arbetar för att finna, stimulera och stödja personer eller organisationer som kan och vill åta sig värdskapet för ett kommande möte eller event.
En Convention Bureaus huvuduppgift är att utgöra en viktig partner för kommuner, regioner, universitet, högskolor samt andra organisationer och myndigheter i deras långsiktiga arbete med att utveckla sin verksamhet och destinationen som helhet.
Aktuellt

Effekterna av möten
Effekterna av ett möte är många och lever kvar länge. Nya samarbeten, kunskapsspridning, ökad turism och ett stärkt platsvarumärke är några. Är du opinionsbildare, värd

Årets kongressrapport
I årets kongressrapport uttalar sig representanter från Näringsdepartementet, kongressbyråer, eventdesigner, convention bureaus och teknikleverantörer. Samtliga ger bilden av att det är en ny tid vi

Framtidens möten innebär både utmaningar och möjligheter
I en nyligen genomförd undersökning har 71 föreningar/organisationer som arrangerar möten delgett SNCVB sina åsikter om hur man diskuterar kring framtidens mötesplatser.