Vad är en Convention Bureau?

Vad är en Convention Bureau?

En Convention Bureau är en icke vinstdrivande organisation som kostnadsfritt och neutralt stöttar den som vill arrangera ett möte i den region man är verksam i.

En Convention Bureau arbetar för att finna, stimulera och stödja personer eller organisationer som kan och vill åta sig värdskapet för ett kommande möte eller event.

En Convention Bureaus huvuduppgift är att utgöra en viktig partner för kommuner, regioner, universitet, högskolor samt andra organisationer och myndigheter i deras långsiktiga arbete med att utveckla sin verksamhet och destinationen som helhet.

Se vilka Convention Bureaus som ingår i nätverket »

Aktuellt

Årets kongressrapport

I årets kongressrapport uttalar sig representanter från Näringsdepartementet, kongressbyråer, eventdesigner, convention bureaus och teknikleverantörer. Samtliga ger bilden av att det är en ny tid vi

Läs mer »

Effekter av ett möte

Våra kollegor i Danmark är fina förebilder för hur möten kan skapa långsiktiga, bestående avtryck och har skapat olika verktyg för arbetsprocessen.  I samförstånd med

Läs mer »